19. mai 2012

Noah Cornelius sin første "søttemaj"

Onsdag 16 mai tikket det inn en melding på telefonene min mens jeg var på jobb. Lillegutt hadde kastet opp og hadde feber, men var etter forholdene i bra form.
Dette er første gang han er syk, så det gjorde ganske så vondt i mammahjertet å høre, så jeg fortet meg bort etter jobb for å hente han hos farmor og farfar.

Det var ikke mye mat som ville holde seg i den lille kroppen, og han sov bare litt av gangen hvis ikke han lå på brystet mitt å slappet av.

Syk kosete liten gutt slapper av på mammas fang.

Etter å ha fått en febernedsettende sank feberen, og ble borte over natten, men selv om feberen var borte var han ikke helt i form. Hver gang bleia måtte skiftes, måtte han bades for å si det på den måten.
Så fin matrosgutt!
Så var det på med den skjønne matrosdressen.
Som du ser på bilde er han ikke helt i formen enda.

Sammen med mormor reiste vi for å se på toget i Brevik, og han spyr i i det jeg setter han i vognen. Ikke noe moro for noen av oss, men han fortrekker ikke en mine, så vi tørker/vasker det vekk og gikk ned til torget, hvis ikke hadde vi dratt hjem med en gang.
Han sovnet i vognen ganske fort. En sliten liten gutt.

Da toget var over reiste vi hjem til bestefar for å si hei. Han hadde vært på jobb hele natten, men nå kunne vi vekke han :)
Noah Cornelius virker litt kvikkere, og herjet litt på bestefar sitt fang.
Jeg smørte en brødskive med leverpostei, men da han hadde tatt en bit kom resten av frokosten i retur. Over bestefar stakkars.


Etter å ha tørket vekk det som er å tørke, reiste vi til farmor og farfar på vessia. Der var også tante Detta, onkel Carsten, oldemor og masse annen familie.
Det tok ikke lange stunden før han var klar for en liten hvil igjen. Han ble lagt og sov i godt og vel 1 1/2 time. Han måtte få et bad da han sto opp for å si det sånn. De bleiene holder ikke på alt....

Etter å ha kost oss med pølser, kaker, kaffe og brus tok vi turen ut for å se på borgertoget.
Det var veldig skiftende vær denne dagen, men var sol og opphold i det vi gikk ut for å stille oss på plass. I det begynnelsen av toget kom mot oss begynte det å regne. Noah Cornelius hadde det trygt, tørt og varmt i armene til pappan sin.


Da toget var ferdig var det sol igjen, og vi stoppet for et lite fotoshoot utenfor døra til farmor og farfar. Måtte jo ha noen fine "søttemaj" bilder av den matroskledde elsklingen vår.



 




Da vi kom hjem igjen ble vi igjen en liten stund hos mormor og bestefar. Da var det godt å ha mormor sitt fang å ligge på, for da var han veldig sliten igjen. Det hadde jo vært mange intrykk på en så liten kar i tilegg til at han ikke var i form.


Så kom fredagen, og han var ikke så mye bedre. Han bæsjet igjennom mens han satt i bilsetet sitt (nais) mens jeg var en kjapp tur innom jobb. Spydde hjemme på pappan sin mens jeg var en kjapp tur på butikken, for så å spy ut hele meg en times tid etterpå. Fikk i han litt blåbærsaft, så han blir i alle fall ikke dehydrert.

Nå er det lørdag, og han virker mye kvikkere (banker i bordet). Han fikk grøt til frokost, og den har han fortsatt holdt nede. Lekt mer med lekene sine, og ikke så slapp som de andre dagene. Jeg krysser både fingre og tær. I morgen skal vi egentlig i bursdag, så håper han er frisk til da.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv til meg :)