16. jan. 2012

plan-plan-planlegging

Jeg kan jo fortelle om hva slags boble jeg lever i om dagen :D

Jeg er ei jente som er glad i å planlegge, eller for å si det ærlig så MÅ jeg planlegge ting jeg har ansvar for.12 februar skal vi holde navnefest for vår lille skatt, og da må jeg jo selvsagt planlegge :)

Vi valgte navnefest for lillegull. Det blir seremoni, men uten den kristne profileringen.
Under seremonien leses det opp et dikt til hvert barn som foreldre har valgt. Vi valgte et dikt jeg selv har skrevet til han. Det blir mer personlig. (Publiseres etter dagen, fint med en overraskelse til gjestene :p)

Nå om dagen går det i planlegging av hvem som skal inviteres, hvordan skal invitasjonene se ut, hvordan vi skal sette bordene, hvem som skal sitte hvor, hva skal vi spise, hvem skal bake kake, hvordan skal bordkortene se ut, hva slags bordpynt skal vi ha...det er så mange ting å tenke på, og stakkars Christoffer blir selvfølgelig dratt inn i disse spørsmålene. Aner meg at han som gutt egentlig gir litt beng i hva som skal hvor til den minste detalj, men jeg må jo høre på hva han ønsker også :)

Invitasjonene har jeg laget selv, etter et tips fra en barsel-venninne Marlin. Jeg gikk til innkjøp av materiell på Panduro og lagde dem selv, noe jeg syntes er både gøy å gjøre, gøy å gi, og gøy og få :)
Ettersom skriveren til pappa plutselig klikka bestilte jeg bildene på Stathelle foto (veldig fornøyd...bilder på 30 min). Bilde "limte" jeg på med dobbelsidig pads slik at det på en måte ble en 3D effekt :) Jeg ble kjempefornøyd med resultatet :) Nå er det bare å levere dem ut :)
Konvolutten
Forsiden
Endelig resultat :D

Bordkortene er jeg også veldig fornøyd med. Inspirasjonen fikk jeg fra Panduro. Kortene skal henge på "rødvinsglasset" hvor en sølvkule i bunn av silkebåndet holder "kortet" på plass :)


Alt til pynting av alle bord er i boks, lyseblå kubbelys i forskjellige størrelser er i boks, duker er i boks, ja, det meste er i boks så nå må bare mat og drikke kjøpes inn (venter litt med det :P)

Jeg gleder meg veldig til denne dagen :D



9 kommentarer:

  1. Kjempeflott Therese. Du er kreativ som alltid.

    Hilsen pappa.

    SvarSlett
  2. Bra at du valgte å lage selv :-) :-) De ble jo råfine!! Klem Line

    SvarSlett
  3. Så fine de var, og jeg tror kanskje jeg må låne den ideen til bordkortene. Hadde tenkt å feste de med klype men dette var jo mye finere =) Hva slags kule brukte du i bunn?

    Miriam :)

    SvarSlett
  4. Jeg brukte en helt vanlig sølvkule kjøpt på panduro. en med litt stort hull siden silkebåndet skal igjennom ;-) Lurt med perlenål også. Lykke til :-)

    SvarSlett
  5. Så fint;) ser ut til å bli en gjennomført og fin navnefest! ;)

    SvarSlett
  6. Takk takk :-) er prinsen like rundt hjørnet?

    SvarSlett
  7. 5 uker igjen til termin, så det nærmer seg i alle fall:) spennende tid i møte!

    SvarSlett

Skriv til meg :)