3. feb. 2012

Godt og varmt

Ettersom det i dag viste -13 grader kunne jeg ikke drøye innkjøpet av en større dynedress til sønnen lenger. I så mange minusgrader er vi ikke ute lenge av gangen, men bare turer inn og ut av bilen er kjempekalde.

Etter et kjempekoselig barseltreff hos Marlin og Anine tok vi turen til Barn og Utstyr, der var det nemelig opptil 70% på tekstiler.
Jeg fant raskt en fin, varm dynedress på 50% av merket Reima. Min erfaring (siden jeg jobber i barnehage) er at Reima er et slitesterkt og godt merke. Og denne dressen kan han muligens bruke til neste vinter også (kommer litt ann på). Dyr nok var den da, men lommeboka gråt ikke så store tårer siden den som sagt var til halv pris.

Ettersom at mye av varmen vi produserer kommer ut fra hode (den setningen ble rar, men dere skjønner hva jeg mener) tenkte jeg at jeg mått kjøpe en virkelig god lue til han, og jaggu fant jeg ikke en Joha lue som matchet dressen. Den var som tovet ull og han var så fin i den :) Etter å bare ha prøvd den på i noen minutter var luen varm, da gjør den virkelig nytten sin :)

Nå mangler jeg bare å kjøpe noen dynetøfler (som man kan ha ute) og votter i samme duren som lua, problemet er bare at vottene ikke er så festlige å ha på :p

Dressen ser brun ut på bildet, men er mørkeblå ;) Det ser ut som at Nelius er ganske så fornøyd med å være god og varm :)

Noen av dere som har erfaringer med Reimadresser?
Eller er det noen andre gode merker dere anbefaler?
Noen tips på hvordan man kler barna i denne kulda?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv til meg :)