17. mars 2012

Barnehageplass :D

Jeg må si det var ganske rart å sette seg ned for å søke barnehageplass til Noah Cornelius. Lillegutten er jo fortsatt ganske så liten. Sammen med Christoffer kom vi frem til at Vallermyrene barnehage skulle settes på ønske nr1.
Det er mange flotte barnehager i porsgrunn så vi gikk mange runder frem og tilbake på hva som skulle settes på førstevalg osv.
Vi kom til slutt frem til at Vallermyrene ville passe perfekt. Barnehagen er ikke for stor, heller ikke liten og har fine visjoner :) Jeg tror han kommer til å både bli sett og hørt der.

Barnehagen ligger ikke langt fra der Christoffer bor, og siden jeg har planer om å bosette meg (oss) et sted i nærheten av han ville dette passe bra. Pluss at han da vil begynne på Myrene skole (som jeg har jobbet på som lærling) som er ønskelig for oss alle :) Det er jo kjekt å begynne i en barnehage hvor man får venner som han skal begynne på skole med. (Selv om dette er langt frem i tid)

Jeg tror kanskje at jeg gleder meg mer til at han skal begynne i barnehage enn andre foreldre, dette kanskje fordi jeg jobber i barnehage selv. Jeg gleder meg til å få vite hvordan han er i samspill med andre barn, hva han interesserer seg mest for, hvordan han har det. Det er jo ikke en hemmelighet at foreldre syntes man mister mye av tiden med barna når de begynner i bhg mens foreldre jobber, så da er det betryggende å vite at man med god samvittighet kan levere barna hos noen som virkelig bryr seg om han, ser han, og som er innstilt på å gi han en flott dag med små og store opplevelser.

Onsdag 14 fikk vi svar fra kommunen om at Noah Cornelius hadde fått 100% plass i den barnehagen vi hadde satt på 1 valg :D Lille gutten vår skal i august begynne i Vallermyrene barnehage :D Både jeg og Christoffer var veldig fornøyde!


"ALLTID BEST SAMMEN"

GLAD-NYSGJERRIG-ENGASJERT

Leken har en stor plass i Vallermyrene barnehage. Leken har først og fremst egenverdi i seg selv og er en viktig side ved barnekulturen. Leken er også barnas viktigste læringsarena og barna utvikler en sammensatt kompetanse gjennom lek.

( Bildet og teksten i kursiv er hentet fra: porsgrunn.kommune.no )

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Skriv til meg :)